|
|
Veterán munkák |
|
|
|
|
A manapság már veteránnak számító Csepelek, Pannoniák, Danuviák, Jawák stb. felújításával, restaurálásával már az 1960-as években foglalkoztam. Ezt a tevékenységet akkor még nem veteránozásnak hívták, hiszen a motorozás még akkor rövid múlttal rendelkezett.
Az akkortájt öregnek számító motorkerékpárokat újabbakra cserélték, majd a régit szétbontották sajnos. A motorblokkal fűrészgépet,kerti traktort hajtottak, a kerekeket kiskocsikba építették.
Ez a felelőtlenség, talán kényszer, rányomta a bélyeget a mai veteránozásra is, hiszen az akkori öreg motorokból igen kevés maradt épségben.
Ezért az 1920 – 1940 évek motorkerékpárjai a ritkaságuk végett ma igen értékesek, tulajdonosaik ezeket a motorokat igen nagy becsben tartják.
Egy ilyen 1936-ban gyártott 250 ccm-es Puch S 4 tip. motorkerékpár restaurálásának néhány részletét mutatjuk be képekkel.
Ha nem jelenne meg, innen letölthető PDF formátumban:
Triumph T 100 C restaurálás |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Régi büszkeségem az 1968-69-ben restaurált Triumph T 100 C tip. motorkerékpár
Főbb műszaki adatai:
-
500 ccm
- 42 Le
-
7000 fod/ perc
Ha Ön is a vetertán motorok szerlmese, akkor ajánljuk figyelmébe szolgáltatásainkat:
- Dugattyú készítés
- Főtengely felújítás
- Hengerfúrás
|
|
|
|
|
|
|
|